Idag lanserades Neola Medical AB, ett varumärke som visar omvärlden bolagets fokus på neonatal intensivvård och på produkten Neola, Neonatal Lung Analyzer, som övervakar för tidigt födda barns lungor
– Vi går nu in i en internationell expansionsfas och har då beslutat att byta företagsnamn till Neola Medical AB som tydligare beskriver bolagets verksamhet inom neonatal intensivvård. Jag vet sedan tidigare hur viktigt det är att kommunikationen linjerar med bolagets syfte och löfte till marknaden. Nu får vi en stark grafisk identitet som ger rätt associationer, vilket kommer vara betydelsefullt i vårt arbete med marknadsföring och försäljning internationellt, säger Hanna Sjöström, vd på Neola Medical.
I samband med namnbytet har en ny grafisk identitet lanserats för att samtliga delar av bolagets kommunikation ska linjera med verksamhetens syfte. Logotypen och den tillhörande symbolen tecknar lungor men även bokstaven N. Den grafiska profilen är framtagen för att passa bolagets position, där det mörkblå står för medicinteknik och den rosa färgen symboliserar neonatalvård. Den grafiska profilen syftar även till att visualisera bolagets teknologi, som är baserad på ljus.